Somnul

Acum doi ani, celebram somnul, scriind despre el si placerea pe care mi-o da, placere care a ramas neschimbata, ba mai mult, imbunatatita. Pentru ca sint a light sleeper si aud si o furnica cind zboara pe linga patul meu, mi-am luat zilele trecute dopuri pentru urechi, astfel ca, seara inainte sa ma trintesc in pat, imi astup timpanele cu cele doua astupatori moi si pufoase care blocheaza pina si zgomotul gindurilor mele…E adevarat, nu sint chiar atragatoar cu cele doua capace peste urechi, dar cine vrea sa arate bine cind doarme? Eu nu! Asadar, sunt adormit hotarit, cum povesteam mai jos, acum doua veri…

Pentru mine somnul nu este doar o necesitate, ci si un refugiu vital. Sunt seri in care ma culc la 9.30, ora la care, pe timp de vara, prin jaluzelele din bambus inca se desluseste lumina zilei in desfasurare, dar eu ma indrept grabit spre noapte. Am nevoie sa dorm!
De-a lungul anilor, am lipsit de la anumite evenimente si ocazii insemnate, fie din comoditate, fie ca alegeam sa dorm, sau sa stau pitit in universul meu adormit. Am dormit in noptile de Revelion, in zilele de nastere, in seara petrecerii de la banchetul din clasa a 12-a. Un pic mai aveam si dormeam si la nunta mea.
Rar merg la petreceri. Le gasesc galagioase, intunecoase, birfitoare si mi se face somn daca e trecut de ora 10 PM. Desi sunt alert si stiu tot ce misca-n jurul meu, desi simt, tresar si ma tulbur, cred ca-mi place sa traiesc, in mare parte, dormind. Incep sa cred ca somnul poate fi clasificat drept pasiune, una medicamentoasa.
Cind dorm, nu-mi pasa, sint indolent. Nu ma mai sperie lumea nevrotica in care copiii sint rapiti si violati, lumea competitiva in care femeile se vor egale cu barbatii, avind si ele, in felul asta, o pereche de coaie, lumea haotica in care barbatii nu-si mai au rolul de altadata, fructele si legumele sunt mutilate in laboratoare, oamenii se iubesc de la distanta si in functie de citi bani au, realitatea este mai violenta decit filmele.
Intr-o astfel de lume robotica si deviata psihic, mie-mi place sa dorm. Somnul ma vindeca si ma apara de stari greoaie. Ziua simulez somnul, visind cu ochii treji, noaptea dorm, visind cu ei adormiti. Cind dorm, indur mai usor lumea in care am apucat sa traiesc. Aceasta lume in care simplitatea frumoasa si candida este inlaturata, in timp ce scabrosul este aplaudat.
Pe unii oameni, viata cu chip de insecta ii doboara si-i infrunta. Ca sa suporte mai usor presiunea la care sunt supusi in tot acest nonsens, acestia inghit droguri sa le amorteasca simturile si mintile, se refugiaza in alcool, sau (prea) curvesc.
Altii isi potolesc lehamitea si temerile doar privind luna de pe cer. Cred ca fiecare are nevoie de un refugiu de la viata. Eu am ales sa dorm. Oh, este ora 9.30 PM, ora mea de somn. Asadar, ma duc sa dorm.

Leave a Reply

