“Umanizarea” animalelor

“Umanizarea” animalelor de companie, un fenomen in plina expansiune
 
La nivel planetar, cercetatorului american Stanley Coren de la Universitatea British Columbia a evaluat existenta a 525 de milioane de caini de companie, acest numar fiind in permanenta crestere, cu aproape 24% mai multi intr-un deceniu. In acelasi timp, studiile de piata, realizate in august 2015, arata ca vanzarile pentru mancarea animalelor de companie au fost de 28,6 de miliarde de dolari in 2014, iar pana in 2020 specialistii se asteapta ca acestea sa ajunga la 37,3 de miliarde de dolari.

Psihologii numesc dorinta obsesiva a oamenilor de a le oferi animalelor de companie trasaturi cat mai umane sau nevoia de a-i transforma in membri autentici ai familiei, drept antropomorfism, iar umanizarea animalelor de companie a devenit o afectiune din ce in ce mai raspandita si in Romania. “Oamenii le ofera cainilor si pisicilor cam tot ce se ofera fiintelor umane: de la nastere asistata, nume de botez, aniversari, cadouri de Craciun, somn in acelasi pat, inmormantari, pana la servicii psihologice pentru caini sau chiar servicii psihologice si pentru parintii animalului raposat… ca sa nu mai vorbim de imbracaminte, coafor, igiena personala, masaj sau yoga pentru caini. Unele persoane au identificat aceasta nevoie a oamenilor de a-si umaniza animalele de companie si au dezvoltat adevarate afaceri foarte profitabile, oferindu-le servicii care, de regula, sunt valabile doar fiintelor umane”, afirma psihologul Iuliana Fulas.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s