Arhiva mea! Aveam 14 ani!

Foarte rar intru in arhiva mea cu ginduri scrise. Aseara am dat la o parte pinza de paianjen si praful care se asternusera peste ele si am redescoperit textul de jos conturat cu aproape doi ani in urma. Tinjesc mereu dupa copilarie si as retrai cu pofta fragmentul virstei de 13 ani. Eu cu dorurile mele absurde… Se spune ca niciodata nu este tirziu sa ai o copilarie norocoasa. Cred ca este adevarat.

Aveam 14 ani si cel mai mult imi placea sa urmaresc pictorii cum mînuiau pensulele inmuiate in culori. In loc sa ma duc sa descopar orasul ardelenesc, preferam sa stau sa-i privesc. Imi placea ecoul care iesea din peretii goi, pereti pe care, cu miinile lor pricepute, ii umpleau cu chipuri de sfinti, cu Isus, ceruri, Dumnezei si alti zei. Ei erau cei care dadeau viata acelor ziduri reci. Stateam cu gitul intins la schelele inalte, urmarindu-le maiestria si miscarea miinilor. Imi placeau salopetele lor murdare de vopsele si var. Sudoarea si murdaria lor ma intrigau si atrageau! Uneori, ma ofeream sa ajut la spalatul pensulelor doar de dragul de a fi mai indelung in preajma lor. Nimeni nu banuia impulsul meu capricios. Eram stapinit de o curiozitate noua si cumplita: aceea de a descoperi freamăte…

Cind oboseam, ieseam in curtea bisericii si, pitit sub castan, scriam in jurnal. Scriam ca imi doream sa urc pe schela de lucru, sa fiu mai aproape de ei. De pictori. Cit mai aproape! Imi inventam un dans al culorilor care zvîcneau din pensulele lor, un dans smintit al dorintei si al inocenței pierdute. Eram fermecat si, totodata, stingherit de gindurile cu care jonglam in mintea mea haihui. Dupa ce scriam pagini intregi, in toate directiile, epuizat si cu chicoteli sub limba, le rupeam si le-aruncam, de teama sa nu fie descoperite. Gindul ca cineva ar fi putut sa le afle, ma naucea. Trebuia sa-mi tin ascunse toate înfiorările.

Aveam 14 ani…

Leave a Reply

