Multa lume face poezie

Poet? Dar nu-s destui, totusi?…. Da. Multa lume face poezie. Si asa, tam-nisam, mi-a incoltit ideea de a ma pune in postura asta. Vreau sa ma conving, nu cum e cu talentul, ci cum decurge procesul de creatie. Mai ales, ca din ce vad pe aici nu prea iti lasa nimeni impresia ca ar zabovi cine stie ce la imperecherea unor rime. Si mai nou , se pune un pret mult, mult prea mare pe exprimarile asa zis metaforice. Pe versul alb, mai precis. Astea ascund mari capcane.
Nasol pentru demersul meu e ca nici nu prea am citit poezie. Moderna. Ori original nu ai cum sa fii. Esti impregnat, vrand- nevrand, de ce ai parcurs in timp.

Nu cred, ca te trezesti pe nepusa masa cu inspiratie poetica. E primul amanunt descoperit de cand m-am pus de croit o saga …versificata. Il auzisem pe un poet numit M. Galatanu…ca staaai, stai intepenit pe foaia de hartie si…. odata te trezesti ca iti ia inainte pixul… Ma caznesc sa scot o margica mai rau ca gaina lui Creanga. Greu, tata! Greu. Il joc la scara mica de tot pe Eminescu. Am o saptamana de cand tot sterg, tot adaug, si nu razbesc.

Pe undeva, e placuta fortarea asta. Ma scapa de ganduri. Zi si noapte rontai cate un cuvant, alcatuiesc fel si fel de variante….
Vreau peste o luna sa vad ce a iesit. Nu-s multumit de rezultat, nu dezarmez. N-am de dat socoteala decat numai mie. Se intelege ca in atare situatie, nu ies pe taraba..Arta versurilor nu admite mediocritatea. E porunca zeilor si a… paginilor pe care se tiparesc.

Leave a Reply

