România, așa cum este ea, este casa mea.

Raportându-ma la bunicii mei, eu sunt pe trei sferturi de origine bulgar și pe un sfert de origine roman. Însa m-am nascut în România.

Nu mi-a fost ușor cu originile mele, copil fiind, pe vremea comunismului. Când a venit revoluția părinții mei se gândeau serios să plecăm. În adolescența mea m-au trimis acolo la rude să văd dacă îmi place, dar după câteva luni m-am întors. Cumva am rămas aici și încă nu regret asta.

România, așa cum este ea, este casa mea. Cu toate neajunsurile ei, dar și cu potențialul pe care îl are, România este țara în care m-am născut și m-am maturizat. Știu că suntem un popor cu o mentalitate aparte, știu că mai avem de lucrat la chestiuni elementare până vom putea să depășim gândirea defectuoasa care ne predispune la suferințe inutile, știu că ne lipsește de multe ori curajul de a ne dori mai multe de la noi înșine și de la viață, însă eu îmi doresc să contribui, atât cât pot, la evoluția și civilizarea noastră.

Așa cum suntem noi, suntem oameni cu multe resurse. Nu cred că există oameni mai inventivi și mai descurcăreți decât românii, dar știu că este necesar să vină momentul când vom învăța să ne folosim potențialul în sens constructiv, spre binele nostru – al tuturor.

Sunt convins că va veni în curând momentul în care fiecare dintre noi vom conștientiza că atunci când acționăm într-o manieră negativă ne furam singuri căciula și când ne vom da seama că binele personal depinde și de binele colectiv, la care, direct sau indirect, contribuim prin tot ceea ce facem.

Sunt o persoană rațională, nu un visător idealist, și, tocmai de asta, am încredere în români și în România. Așa că îmi doresc și vă doresc tuturor La mulți ani conștienți și înțelepți.

La mulți ani români și România!

2 thoughts on “România, așa cum este ea, este casa mea.

  1. Frumoase si intelepte cuvinte, intr-adevar cand ne vom da cu seama ca binele personal depinde si de binele colectiv si ca de fapt pamantul este fara granite iar casa noastra este acolo unde te simti bine si fara sa ne mai tot APARAM unul de altul… doar atunci vom putea contribui pentru linistea pacii si iubirii atat intre popoare cat si intre famili.

Leave a Reply

